ΦιλοSόfa

Μπελάδες οι πληκτράδες…

Ένα σύντομο δοκίμιο για τους πληκτράδες, από τη συλλογή μου: «Big BAND Theory»

Η αλήθεια είναι πως φοβάμαι να μιλήσω ανοιχτά για τους πληκτράδες, διότι οι γάτες που τους περιβάλλουν δείχνουν απειλητικές και μπορούν να με βλάψουν. Ωστόσο τοποθετούμαι δημόσια για τους πληκτράδες, τους ανθρώπους που σύμφωνα με τον Πλάτωνα της live μουσικής σκηνής καταστρέφουν τα συγκροτήματα.

Αρχικά, το στερεότυπο που θέλει τους πληκτράδες να παίρνουν γάτες και καμία γυναίκα να μην δείχνει ενδιαφέρον για αυτούς, ανταποκρίνεται πλήρως στην πραγματικότητα και δεν συνιστά κάποια προκατάληψη. Άλλωστε δεν προκαλεί καμία σαγήνη το ντύσιμό τους, οι συγχορδίες τους, οι λανθασμένες συγχορδίες τους, τα αποκρουστικά γυαλιά τους που νομίζουν ότι τους προσδίδουν στυλ, η θέση τους στην σκηνή (πίσω πίσω κοντά σε πρίζα για να μην ενοχλούν), ο ρόλος τους στα κομμάτια γενικότερα. Αν ωστόσο οι πληκτράδες θέλουν να βρουν κάποια σύντροφο, οφείλουν να συνειδητοποιήσουν πως δεν θα το καταφέρουν αυτό συνεχίζοντας να παίζουν ακόρντα που γεμίζουν τα κενά των κομματιών. Οι μόνοι που μπορούν να εντυπωσιάσουν οι πληκτράδες είναι οι μουσικοί, τα υπόλοιπα μέλη του συγκροτήματος και οι ίδιοι τους οι εαυτοί.

Ο εμβληματικός πληκτράς & σαξοφονιάς Λευτέρης Πουλιού, υπόδειγμα για κάθε μουσικό - και ιδιαίτερα για τους πληκτράδες! (1)

Έστω κι αν καμία κοπέλα δεν θα τολμήσει να πλησιάσει κάποιον πληκτρά, όλοι θα λατρέψουν το σόλο του, το οποίο μερικές φορές παρουσιάζει την εξής ιδιαιτερότητα. Αρχικά δεν ακούγεται καθόλου και ύστερα από κάποιο σημείο η έντασή του αυξάνεται απότομα στον υπερμέγιστο βαθμό. Αρχίζει και παίζει τόσο δυνατά, που σταματάνε όλοι να απολαμβάνουν το σόλο του. Κι αυτό γιατί όταν ο πληκτράς ανεβάζει χειροκίνητα και γρήγορα την ένταση από το Synth του, τα ακραία decibel που φτάνει, προκαλούν στους ακροατές ερεθισμούς στο δέρμα, κώφωση, προβλήματα όρασης, παραμόρφωση του προσώπου τους, πονοκέφαλο και στομαχόπονο, ενώ σπανιότερα σταματάει η κυκλοφορία του αίματος σε όλα τα άκρα του σώματος. Συνεπώς, συνιστώ ανεπιφύλακτα στους πληκτράδες να αγοράσουν ένα Volume Pedal, δηλαδή ένα πετάλι που θα διαχειρίζονται σωστά την ένταση που παράγουν με το πόδι τους. Χρησιμοποιήστε το όμως αφού μάθετε να το χειρίζεστε σωστά, ειδάλλως θα επαναλάβετε τα ίδια ολέθρια λάθη!

Το πασίγνωστο ροκ κομμάτι « Baba O'Riley » των The Who με τα απίθανα πλήκτρα του!

Στο πλαίσιο της συζήτησης περί καταστροφικών λαθών των προαναφερθέντων πληκτράδων, ας σημειωθεί πως πρέπει να ΣΗΜΕΙΩΝΟΥΝ τα λάθη τους. Είτε στην μνήμη του εγκεφάλου τους, είτε σε κάποιο χαρτί, σε καμία περίπτωση όμως εκεί που τα σημειώνουν ήδη. Οι πληκτράδες παρουσιάζουν ένα ιδίωμα. Επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια μουσικά λάθη, στα ίδια σημεία των κομματιών και τα αγνοούν από την πρώτη έως την τελευταία πρόβα. Συχνά παίζουν κάποιες συγχορδίες που δεν υφίστανται ή δεν ταιριάζουν στα σημεία των κομματιών που τις προσθέτουν, και αυτές οι λανθασμένες συγχορδίες –γνωστές κι ως «ύπουλα ακόρντα»- ακούγονται περισσότερο από κάθε τι, καθώς είναι εμφανή λάθη και τοποθετούνται σε σημεία που τα πλήκτρα έχουν έναν κυρίαρχο ρόλο. Επιπροσθέτως, οι πληκτράδες παραβλέπουν τον ρυθμό του κομματιού, καταλαβαίνουν τα λάθη τους και είτε λένε «Sorry» από την πρώτη έως την τελευταία πρόβα, είτε υποστηρίζουν πως είναι σωστές και καθ’ όλα «επιτυχημένες» οι επεμβάσεις τους στο κομμάτι. Επομένως, επαναλαμβανόμενα λάθη μπορούν να αποφευχθούν εάν ο πληκτράς μελετήσει το κομμάτι –συνήθως το κάνει μία μέρα πριν την Live εμφάνιση- και θελήσει να καταλάβει το λάθος του.

Κλείνοντας, σύμφωνα με τον Μιχάλη Θεοδοσόπουλο, οι μπασίστες και οι πληκτράδες προκαλούν τα περισσότερα προβλήματα στα συγκροτήματα. Κι αυτή η θεωρία δεν πρόκειται απλά για μία προσωπική εμπειρία του σεβαστού καθηγητή, αλλά μία επικρατούσα αντίληψη που δεν είναι καθόλου απαρχαιωμένη, όπως κάποιοι υποστηρίζουν. Δεν συναντάται πάντα, αλλά παρ’ όλα αυτά μπορούμε να συμφωνήσουμε πως όλοι κάνουμε λάθη. Αλλά οι πληκτράδες περισσότερα…

Πηγές-Παραπομπές
(1) Ένα από τα εξαιρετικά project του Λ.Πουλιού με την L.P. The Band στο Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=fkFBrGyjYxs
(2) Πηγή εικόνων: https://www.humoar.com/, https://www.kosvoice.gr/